Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,9 %1 635 00063 %
Yle TV28,6 %8,6 %1 521 00058 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %982 00038 %
Yle yhteensä38,9 %37,5 %1 823 00070 %
MTV317,4 %21,5 %1 691 00065 %
Sub3,5 %3,4 %1 157 00044 %
AVA1,9 %1,7 %845 00032 %
C More Total1,6 %2,1 %335 00013 %
MTV yhteensä24,4 %28,7 %1 885 00072 %
Nelonen8,0 %10,5 %1 543 00059 %
Jim3,0 %1,8 %933 00036 %
Liv1,6 %1,5 %863 00033 %
Hero1,0 %1,3 %685 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,2 %1 713 00066 %
TV52,6 %2,4 %1 062 00041 %
Kutonen4,0 %3,5 %944 00036 %
Frii1,4 %1,4 %593 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC0,8 %0,6 %536 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,0 %1 373 00053 %
STAR Channel3,0 %2,4 %815 00031 %
National Geographic Channel4,4 %2,6 %766 00029 %
Disney Finland7,4 %5,1 %1 068 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %247 0009 %
AlfaTV1,2 %1,5 %615 00024 %
Muut5,7 %5,0 %712 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.