Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %27,2 %1 570 00065 %
Yle TV28,2 %8,7 %1 427 00059 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %954 00039 %
Yle yhteensä39,0 %37,9 %1 713 00071 %
MTV317,4 %21,3 %1 584 00065 %
Sub3,4 %3,4 %1 114 00046 %
AVA2,0 %1,7 %835 00034 %
C More Total1,6 %2,1 %307 00013 %
MTV yhteensä24,4 %28,5 %1 759 00072 %
Nelonen7,8 %10,5 %1 439 00059 %
Jim3,0 %1,8 %908 00037 %
Liv1,6 %1,5 %851 00035 %
Hero1,0 %1,3 %670 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,1 %1 602 00066 %
TV52,5 %2,3 %1 013 00042 %
Kutonen4,0 %3,5 %913 00038 %
Frii1,5 %1,4 %588 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC0,8 %0,6 %520 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,0 %1 300 00054 %
STAR Channel3,0 %2,4 %784 00032 %
National Geographic Channel4,4 %2,7 %754 00031 %
Disney Finland7,4 %5,0 %1 031 00042 %
Paramount Network0,5 %0,3 %236 00010 %
AlfaTV1,2 %1,5 %615 00025 %
Muut5,7 %4,9 %660 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.