Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,9 %1 552 00064 %
Yle TV29,8 %8,0 %1 505 00062 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %967 00040 %
Yle yhteensä39,1 %35,9 %1 752 00072 %
MTV316,0 %20,2 %1 617 00067 %
Sub3,1 %3,4 %1 192 00049 %
AVA2,2 %2,1 %873 00036 %
C More Total3,0 %4,1 %460 00019 %
MTV yhteensä24,2 %29,8 %1 782 00073 %
Nelonen7,8 %10,6 %1 416 00058 %
Jim2,9 %2,0 %1 048 00043 %
Liv1,3 %1,2 %857 00035 %
Hero1,2 %1,5 %669 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,4 %1 584 00065 %
TV52,5 %2,4 %1 037 00043 %
Kutonen4,9 %4,3 %934 00038 %
Frii1,5 %1,3 %581 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0001 %
TLC1,0 %0,7 %537 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,4 %1 322 00054 %
STAR Channel3,1 %2,6 %796 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %753 00031 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 061 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %240 00010 %
AlfaTV1,0 %1,0 %613 00025 %
Muut5,2 %4,5 %657 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 037 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.