Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,6 %34,0 %1 176 00096 %
Yle TV29,6 %6,6 %1 064 00087 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %856 00070 %
Yle yhteensä48,5 %42,9 %1 182 00097 %
MTV321,1 %26,9 %1 127 00092 %
Sub1,5 %1,8 %743 00061 %
AVA2,3 %1,8 %639 00052 %
C More Total1,4 %1,8 %194 00016 %
MTV yhteensä26,3 %32,3 %1 156 00094 %
Nelonen6,4 %8,4 %953 00078 %
Jim2,0 %1,5 %701 00057 %
Liv1,3 %1,1 %605 00049 %
Hero0,9 %1,2 %506 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,2 %1 016 00083 %
TV51,5 %1,4 %668 00055 %
Kutonen2,3 %2,1 %576 00047 %
Frii1,7 %1,6 %480 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,8 %1,2 %456 00037 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,9 %844 00069 %
STAR Channel1,2 %1,1 %479 00039 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %498 00041 %
Disney Finland3,4 %2,4 %672 00055 %
Paramount Network0,2 %0,1 %109 0009 %
AlfaTV1,6 %1,8 %622 00051 %
Muut1,9 %2,0 %307 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 185 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.