Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,9 %3 388 00064 %
Yle TV29,6 %7,0 %3 356 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %2 003 00038 %
Yle yhteensä38,6 %34,0 %3 957 00075 %
MTV319,5 %24,6 %3 691 00070 %
Sub2,8 %2,9 %2 440 00046 %
AVA2,6 %2,4 %1 878 00035 %
C More Total2,1 %2,7 %806 00015 %
MTV yhteensä26,9 %32,6 %3 999 00076 %
Nelonen9,4 %12,8 %3 175 00060 %
Jim2,4 %1,8 %2 068 00039 %
Liv1,7 %1,5 %1 831 00035 %
Hero1,1 %1,4 %1 304 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,4 %3 544 00067 %
TV52,3 %2,2 %2 121 00040 %
Kutonen3,1 %2,7 %1 652 00031 %
Frii1,6 %1,4 %1 156 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0001 %
TLC2,0 %1,4 %1 249 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,2 %2 752 00052 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 518 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 308 00025 %
Disney Finland5,1 %3,9 %2 035 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %455 0009 %
AlfaTV1,0 %1,0 %1 212 00023 %
Muut4,0 %3,5 %1 294 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 557 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.