Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,7 %33,8 %1 173 00096 %
Yle TV27,3 %7,5 %1 058 00087 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %864 00071 %
Yle yhteensä47,7 %43,6 %1 178 00096 %
MTV322,2 %27,2 %1 137 00093 %
Sub1,2 %1,3 %685 00056 %
AVA2,3 %1,6 %677 00055 %
C More Total0,7 %0,9 %156 00013 %
MTV yhteensä26,3 %31,0 %1 147 00094 %
Nelonen6,0 %8,1 %929 00076 %
Jim2,2 %1,2 %662 00054 %
Liv1,7 %1,5 %655 00054 %
Hero0,7 %0,9 %451 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,7 %1 012 00083 %
TV52,0 %2,0 %674 00055 %
Kutonen1,4 %1,4 %499 00041 %
Frii1,7 %1,8 %483 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0002 %
TLC1,7 %1,1 %477 00039 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,5 %808 00066 %
STAR Channel1,3 %1,2 %451 00037 %
National Geographic Channel3,1 %1,7 %509 00042 %
Disney Finland4,3 %2,9 %656 00054 %
Paramount Network0,2 %0,0 %115 0009 %
AlfaTV2,0 %2,6 %657 00054 %
Muut2,0 %2,0 %318 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 186 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.