Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 074 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,7 %1 611 00066 %
Yle TV27,0 %6,0 %1 440 00059 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %1 014 00042 %
Yle yhteensä37,1 %34,6 %1 766 00073 %
MTV315,7 %19,9 %1 635 00067 %
Sub3,6 %4,0 %1 227 00051 %
AVA2,0 %1,9 %869 00036 %
C More Total2,2 %2,8 %351 00014 %
MTV yhteensä23,6 %28,6 %1 781 00073 %
Nelonen9,1 %10,2 %1 529 00063 %
Jim2,7 %2,0 %1 039 00043 %
Liv1,4 %1,4 %917 00038 %
Hero0,9 %1,1 %657 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %14,7 %1 699 00070 %
TV56,7 %7,8 %1 252 00052 %
Kutonen4,1 %3,6 %961 00040 %
Frii1,6 %1,6 %627 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,9 %0,8 %592 00024 %
Warner Bros. Discovery13,4 %14,0 %1 502 00062 %
STAR Channel3,2 %2,0 %801 00033 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %724 00030 %
Disney Finland7,0 %4,4 %1 038 00043 %
Paramount Network0,5 %0,3 %248 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %548 00023 %
Muut3,7 %2,6 %600 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 074 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.