Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,8 %1 754 00070 %
Yle TV26,1 %4,7 %1 484 00059 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %996 00040 %
Yle yhteensä38,0 %33,4 %1 939 00077 %
MTV322,2 %27,5 %1 871 00075 %
Sub2,7 %2,8 %1 158 00046 %
AVA2,7 %2,2 %958 00038 %
C More Total1,0 %1,1 %296 00012 %
MTV yhteensä28,7 %33,6 %2 044 00082 %
Nelonen11,0 %13,7 %1 607 00064 %
Jim2,0 %1,5 %922 00037 %
Liv2,1 %1,9 %938 00037 %
Hero1,1 %1,2 %619 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,3 %1 811 00072 %
TV53,9 %4,2 %1 179 00047 %
Kutonen1,4 %1,3 %742 00030 %
Frii1,9 %1,6 %608 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,1 %673 00027 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %1 523 00061 %
STAR Channel1,7 %1,4 %681 00027 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %551 00022 %
Disney Finland3,8 %2,6 %937 00037 %
Paramount Network0,2 %0,1 %185 0007 %
AlfaTV1,0 %1,1 %550 00022 %
Muut2,0 %1,5 %488 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 250 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.