Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,5 %3 486 00066 %
Yle TV27,1 %5,3 %3 150 00059 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %2 058 00039 %
Yle yhteensä37,6 %33,7 %3 960 00075 %
MTV319,0 %24,0 %3 716 00070 %
Sub3,2 %3,4 %2 489 00047 %
AVA2,3 %2,0 %1 872 00035 %
C More Total1,7 %2,0 %679 00013 %
MTV yhteensä26,2 %31,4 %4 061 00077 %
Nelonen10,2 %12,2 %3 335 00063 %
Jim2,3 %1,7 %1 998 00038 %
Liv1,7 %1,7 %1 877 00035 %
Hero1,0 %1,1 %1 299 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %16,7 %3 729 00070 %
TV55,2 %5,9 %2 532 00048 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 743 00033 %
Frii1,7 %1,6 %1 247 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 282 00024 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,5 %3 155 00060 %
STAR Channel2,4 %1,7 %1 522 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 310 00025 %
Disney Finland5,3 %3,5 %2 037 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %446 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 108 00021 %
Muut2,9 %2,1 %1 179 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 633 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.