Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %26,5 %1 662 00064 %
Yle TV27,5 %6,0 %1 547 00059 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %1 033 00040 %
Yle yhteensä37,2 %34,4 %1 883 00072 %
MTV315,7 %19,9 %1 737 00066 %
Sub3,7 %4,0 %1 291 00049 %
AVA2,0 %1,8 %892 00034 %
C More Total2,2 %2,8 %367 00014 %
MTV yhteensä23,6 %28,6 %1 895 00073 %
Nelonen9,2 %10,3 %1 632 00062 %
Jim2,6 %2,0 %1 061 00041 %
Liv1,4 %1,4 %930 00036 %
Hero0,9 %1,1 %663 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %14,8 %1 812 00069 %
TV56,6 %7,9 %1 306 00050 %
Kutonen4,0 %3,5 %977 00037 %
Frii1,5 %1,6 %633 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0002 %
TLC0,9 %0,8 %601 00023 %
Warner Bros. Discovery13,3 %14,0 %1 575 00060 %
STAR Channel3,1 %2,0 %826 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %736 00028 %
Disney Finland6,9 %4,4 %1 069 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %255 00010 %
AlfaTV0,7 %0,8 %548 00021 %
Muut3,7 %2,7 %646 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 227 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.