Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,8 %1 645 00063 %
Yle TV211,7 %8,1 %1 602 00061 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,2 %1 065 00041 %
Yle yhteensä40,3 %35,1 %1 892 00072 %
MTV316,1 %21,0 %1 717 00066 %
Sub3,9 %4,8 %1 322 00051 %
AVA1,8 %1,8 %867 00033 %
C More Total2,4 %2,1 %483 00018 %
MTV yhteensä24,2 %29,7 %1 921 00074 %
Nelonen9,1 %11,9 %1 622 00062 %
Jim2,5 %2,1 %1 035 00040 %
Liv1,4 %1,7 %878 00034 %
Hero1,1 %1,6 %698 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,3 %1 790 00069 %
TV52,5 %2,4 %1 080 00041 %
Kutonen3,9 %3,7 %973 00037 %
Frii1,4 %1,2 %655 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,9 %0,8 %573 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,2 %1 404 00054 %
STAR Channel3,2 %2,4 %883 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %786 00030 %
Disney Finland6,8 %4,9 %1 151 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %229 0009 %
AlfaTV1,1 %1,3 %581 00022 %
Muut4,8 %4,7 %764 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 208 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.