Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,3 %3 329 00067 %
Yle TV210,3 %7,0 %3 097 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,1 %2 071 00042 %
Yle yhteensä39,3 %33,3 %3 718 00075 %
MTV319,6 %25,3 %3 463 00070 %
Sub3,3 %3,9 %2 390 00048 %
AVA2,3 %2,1 %1 833 00037 %
C More Total1,7 %1,3 %779 00016 %
MTV yhteensä27,0 %32,6 %3 797 00077 %
Nelonen10,0 %13,3 %3 172 00064 %
Jim2,3 %1,9 %1 995 00040 %
Liv1,8 %1,9 %1 839 00037 %
Hero1,0 %1,4 %1 301 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,4 %3 559 00072 %
TV52,7 %2,6 %2 068 00042 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 675 00034 %
Frii1,6 %1,4 %1 275 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 188 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,0 %2 723 00055 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 602 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 315 00027 %
Disney Finland5,1 %3,6 %2 093 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %416 0008 %
AlfaTV1,1 %1,3 %1 168 00024 %
Muut3,6 %3,4 %1 226 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 286 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.