Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %30,3 %1 777 00068 %
Yle TV211,6 %8,7 %1 772 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %1 177 00045 %
Yle yhteensä44,1 %41,3 %2 007 00077 %
MTV313,0 %16,2 %1 684 00064 %
Sub3,6 %3,8 %1 300 00050 %
AVA2,0 %2,1 %978 00037 %
C More Total1,2 %1,2 %334 00013 %
MTV yhteensä19,8 %23,4 %1 879 00072 %
Nelonen6,0 %7,3 %1 581 00061 %
Jim3,7 %3,3 %1 173 00045 %
Liv1,9 %1,9 %1 010 00039 %
Hero1,6 %2,3 %757 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %1 774 00068 %
TV54,1 %5,2 %1 311 00050 %
Kutonen3,8 %3,2 %1 008 00039 %
Frii1,5 %1,2 %703 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0002 %
TLC0,9 %0,8 %614 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,6 %1 527 00058 %
STAR Channel3,1 %2,7 %939 00036 %
National Geographic Channel4,1 %2,7 %848 00032 %
Disney Finland7,2 %5,5 %1 221 00047 %
Paramount Network0,5 %0,3 %267 00010 %
AlfaTV1,3 %1,5 %723 00028 %
Muut3,9 %3,3 %843 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 217 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.