Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %28,7 %1 691 00065 %
Yle TV214,2 %7,0 %1 690 00065 %
Yle Teema&Fem5,3 %3,1 %1 350 00052 %
Yle yhteensä45,9 %38,9 %1 919 00073 %
MTV310,5 %16,0 %1 626 00062 %
Sub3,7 %4,7 %1 292 00049 %
AVA1,9 %2,0 %920 00035 %
C More Total1,4 %1,4 %308 00012 %
MTV yhteensä17,3 %24,1 %1 838 00070 %
Nelonen5,9 %6,5 %1 567 00060 %
Jim3,8 %3,8 %1 203 00046 %
Liv1,3 %1,6 %995 00038 %
Hero1,2 %2,0 %778 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,9 %1 782 00068 %
TV54,2 %5,1 %1 326 00051 %
Kutonen4,1 %4,0 %1 074 00041 %
Frii1,8 %1,5 %734 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,8 %612 00023 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,5 %1 585 00061 %
STAR Channel2,7 %2,4 %831 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %848 00032 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 157 00044 %
Paramount Network0,3 %0,3 %212 0008 %
AlfaTV1,4 %1,7 %816 00031 %
Muut6,0 %5,6 %771 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 169 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.