Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 506 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %28,9 %3 543 00067 %
Yle TV213,4 %6,8 %3 512 00066 %
Yle Teema&Fem5,2 %3,2 %2 746 00052 %
Yle yhteensä46,1 %39,0 %4 057 00077 %
MTV312,5 %18,2 %3 452 00065 %
Sub3,3 %4,1 %2 583 00049 %
AVA2,1 %2,2 %1 878 00035 %
C More Total1,0 %1,0 %559 00011 %
MTV yhteensä18,9 %25,5 %3 854 00073 %
Nelonen5,9 %6,2 %3 209 00061 %
Jim3,6 %3,6 %2 356 00044 %
Liv1,9 %2,1 %2 095 00040 %
Hero1,4 %2,3 %1 578 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,2 %3 686 00070 %
TV53,8 %4,5 %2 643 00050 %
Kutonen2,9 %2,9 %1 928 00036 %
Frii2,1 %1,8 %1 461 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 361 00026 %
Warner Bros. Discovery10,9 %11,1 %3 183 00060 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 589 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 541 00029 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 214 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %348 0007 %
AlfaTV1,5 %2,0 %1 626 00031 %
Muut4,9 %4,5 %1 573 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 506 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.