Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %25,2 %1 213 00087 %
Yle TV211,5 %7,2 %1 147 00082 %
Yle Teema&Fem5,0 %3,2 %979 00070 %
Yle yhteensä40,6 %35,5 %1 268 00091 %
MTV311,7 %16,1 %1 174 00084 %
Sub4,0 %5,4 %900 00065 %
AVA2,7 %2,8 %770 00055 %
C More Total1,0 %1,0 %220 00016 %
MTV yhteensä19,4 %25,4 %1 241 00089 %
Nelonen6,4 %6,7 %1 028 00074 %
Jim4,3 %4,2 %860 00062 %
Liv1,9 %2,2 %767 00055 %
Hero1,7 %2,8 %633 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %15,9 %1 167 00084 %
TV54,5 %5,0 %917 00066 %
Kutonen3,8 %3,6 %738 00053 %
Frii2,6 %2,0 %579 00042 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %40 0003 %
TLC1,8 %1,8 %490 00035 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,7 %1 055 00076 %
STAR Channel2,5 %2,0 %545 00039 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %590 00042 %
Disney Finland5,2 %4,0 %781 00056 %
Paramount Network0,3 %0,3 %143 00010 %
AlfaTV1,1 %1,3 %582 00042 %
Muut6,4 %5,4 %527 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.