Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %29,2 %3 405 00069 %
Yle TV212,9 %6,8 %3 254 00066 %
Yle Teema&Fem5,2 %3,2 %2 661 00054 %
Yle yhteensä46,0 %39,2 %3 787 00077 %
MTV312,5 %18,2 %3 300 00067 %
Sub3,2 %4,0 %2 470 00050 %
AVA2,2 %2,2 %1 832 00037 %
C More Total1,0 %0,9 %515 00010 %
MTV yhteensä19,0 %25,4 %3 646 00074 %
Nelonen5,7 %6,1 %3 014 00061 %
Jim3,6 %3,6 %2 292 00046 %
Liv1,9 %2,1 %2 050 00042 %
Hero1,4 %2,4 %1 553 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,1 %3 477 00070 %
TV53,8 %4,5 %2 548 00052 %
Kutonen2,9 %2,9 %1 862 00038 %
Frii2,2 %1,8 %1 440 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 333 00027 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,1 %3 048 00062 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 526 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 496 00030 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 124 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %344 0007 %
AlfaTV1,5 %2,0 %1 607 00033 %
Muut5,0 %4,5 %1 475 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 204 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.