Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %29,3 %1 783 00071 %
Yle TV212,1 %6,6 %1 690 00067 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,3 %1 358 00054 %
Yle yhteensä46,2 %39,3 %1 999 00080 %
MTV314,5 %20,3 %1 748 00070 %
Sub2,9 %3,5 %1 244 00050 %
AVA2,4 %2,4 %931 00037 %
C More Total0,7 %0,5 %223 0009 %
MTV yhteensä20,5 %26,7 %1 912 00076 %
Nelonen5,6 %5,9 %1 553 00062 %
Jim3,4 %3,4 %1 125 00045 %
Liv2,4 %2,5 %1 081 00043 %
Hero1,6 %2,7 %791 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,5 %1 806 00072 %
TV53,5 %4,0 %1 282 00051 %
Kutonen1,7 %1,9 %832 00033 %
Frii2,5 %2,1 %722 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,8 %2,7 %737 00029 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,7 %1 547 00062 %
STAR Channel2,2 %2,0 %723 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %681 00027 %
Disney Finland4,0 %3,3 %1 016 00041 %
Paramount Network0,2 %0,1 %136 0005 %
AlfaTV1,6 %2,3 %804 00032 %
Muut3,9 %3,4 %748 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.