Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %29,0 %1 797 00071 %
Yle TV213,1 %6,2 %1 633 00065 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,5 %1 242 00049 %
Yle yhteensä46,8 %38,8 %2 010 00080 %
MTV315,5 %22,7 %1 776 00070 %
Sub3,4 %4,1 %1 239 00049 %
AVA2,6 %2,6 %996 00040 %
C More Total0,5 %0,2 %212 0008 %
MTV yhteensä22,0 %29,6 %1 956 00078 %
Nelonen6,0 %7,7 %1 601 00064 %
Jim2,8 %2,5 %1 073 00043 %
Liv2,2 %2,4 %1 047 00042 %
Hero1,4 %1,9 %751 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,5 %1 785 00071 %
TV52,6 %2,2 %1 093 00043 %
Kutonen1,9 %1,8 %839 00033 %
Frii2,5 %2,2 %743 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0001 %
TLC3,4 %3,4 %750 00030 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %1 452 00058 %
STAR Channel1,8 %1,7 %769 00031 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %658 00026 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 038 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,0 %750 00030 %
Muut3,1 %2,3 %632 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 209 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.