Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %28,8 %1 863 00069 %
Yle TV213,7 %6,2 %1 743 00065 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,5 %1 270 00047 %
Yle yhteensä46,8 %38,6 %2 136 00079 %
MTV315,4 %22,6 %1 857 00069 %
Sub3,4 %4,1 %1 298 00048 %
AVA2,5 %2,6 %1 014 00038 %
C More Total0,5 %0,2 %234 0009 %
MTV yhteensä21,9 %29,6 %2 055 00076 %
Nelonen6,2 %7,9 %1 692 00063 %
Jim2,8 %2,5 %1 095 00041 %
Liv2,2 %2,4 %1 069 00040 %
Hero1,4 %1,9 %757 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,7 %1 885 00070 %
TV52,6 %2,2 %1 118 00042 %
Kutonen1,9 %1,8 %849 00032 %
Frii2,5 %2,2 %749 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0001 %
TLC3,3 %3,4 %760 00028 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,7 %1 480 00055 %
STAR Channel1,8 %1,7 %791 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %667 00025 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 066 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,0 %762 00028 %
Muut3,2 %2,4 %670 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.