Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 044 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %29,3 %1 632 00067 %
Yle TV215,8 %8,4 %1 613 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 180 00048 %
Yle yhteensä46,4 %40,6 %1 841 00075 %
MTV311,0 %17,6 %1 568 00064 %
Sub4,2 %5,0 %1 299 00053 %
AVA1,6 %1,7 %897 00037 %
C More Total1,4 %1,1 %314 00013 %
MTV yhteensä18,3 %25,4 %1 752 00072 %
Nelonen5,6 %7,1 %1 545 00063 %
Jim3,3 %3,3 %1 111 00046 %
Liv1,6 %1,9 %987 00040 %
Hero1,3 %1,8 %750 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,1 %1 686 00069 %
TV52,8 %2,6 %1 177 00048 %
Kutonen4,0 %3,5 %1 041 00043 %
Frii1,8 %1,6 %789 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0002 %
TLC1,3 %1,3 %705 00029 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,3 %1 439 00059 %
STAR Channel2,8 %2,4 %880 00036 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %828 00034 %
Disney Finland6,5 %5,1 %1 141 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %795 00033 %
Muut5,9 %4,3 %749 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 044 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.