Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %12,9 %748 00053 %
Yle TV216,7 %9,4 %818 00058 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,4 %409 00029 %
Yle yhteensä30,3 %24,7 %977 00069 %
MTV312,5 %17,9 %780 00055 %
Sub7,6 %9,0 %646 00046 %
AVA2,2 %2,7 %370 00026 %
C More Total1,5 %1,0 %136 00010 %
MTV yhteensä23,8 %30,7 %969 00069 %
Nelonen9,8 %12,1 %830 00059 %
Jim3,8 %3,7 %495 00035 %
Liv2,5 %3,3 %443 00031 %
Hero1,2 %1,3 %267 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,4 %916 00065 %
TV53,6 %3,1 %505 00036 %
Kutonen4,1 %3,3 %409 00029 %
Frii1,9 %2,0 %248 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %18 0001 %
TLC2,7 %2,8 %292 00021 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,4 %707 00050 %
STAR Channel5,2 %4,3 %437 00031 %
National Geographic Channel4,3 %3,1 %278 00020 %
Disney Finland9,5 %7,5 %545 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %195 00014 %
Muut7,0 %5,4 %397 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 172 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.