Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 319 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %25,9 %1 204 00087 %
Yle TV212,1 %7,3 %1 095 00079 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %910 00066 %
Yle yhteensä40,5 %36,2 %1 280 00093 %
MTV312,7 %18,7 %1 185 00086 %
Sub4,7 %5,6 %900 00065 %
AVA2,7 %2,7 %754 00055 %
C More Total1,0 %0,5 %197 00014 %
MTV yhteensä21,0 %27,5 %1 238 00090 %
Nelonen6,5 %8,2 %1 065 00077 %
Jim3,5 %3,5 %782 00057 %
Liv2,1 %2,3 %707 00051 %
Hero1,6 %2,2 %633 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,2 %1 162 00084 %
TV53,6 %3,0 %871 00063 %
Kutonen4,0 %3,5 %723 00052 %
Frii2,6 %2,0 %610 00044 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0003 %
TLC2,3 %2,5 %498 00036 %
Warner Bros. Discovery13,1 %11,5 %1 032 00075 %
STAR Channel2,0 %1,7 %547 00040 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %589 00043 %
Disney Finland4,8 %3,6 %763 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %554 00040 %
Muut6,4 %4,2 %474 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 319 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.