Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 318 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %27,3 %1 204 00087 %
Yle TV210,0 %6,6 %1 051 00076 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %886 00064 %
Yle yhteensä39,9 %37,1 %1 258 00091 %
MTV314,6 %19,1 %1 160 00084 %
Sub4,1 %4,8 %844 00061 %
AVA3,1 %3,2 %718 00052 %
C More Total0,7 %0,6 %172 00012 %
MTV yhteensä22,5 %27,7 %1 229 00089 %
Nelonen6,4 %8,0 %1 027 00074 %
Jim3,3 %3,2 %756 00055 %
Liv1,9 %1,8 %691 00050 %
Hero1,4 %1,9 %548 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,8 %1 133 00082 %
TV53,2 %3,0 %851 00062 %
Kutonen3,9 %3,4 %673 00049 %
Frii2,2 %1,9 %530 00038 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %26 0002 %
TLC2,2 %2,4 %477 00034 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,4 %1 029 00074 %
STAR Channel2,3 %1,4 %474 00034 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %566 00041 %
Disney Finland5,1 %3,4 %722 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %503 00036 %
Muut6,4 %4,7 %443 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 318 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.