Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %29,7 %1 816 00072 %
Yle TV212,2 %7,7 %1 609 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 180 00047 %
Yle yhteensä46,0 %40,3 %1 990 00079 %
MTV318,5 %22,9 %1 795 00071 %
Sub3,0 %3,4 %1 144 00045 %
AVA2,8 %2,8 %975 00039 %
C More Total0,4 %0,3 %169 0007 %
MTV yhteensä24,7 %29,4 %1 966 00078 %
Nelonen5,7 %7,0 %1 554 00062 %
Jim2,4 %2,1 %972 00039 %
Liv2,2 %2,2 %1 018 00040 %
Hero1,1 %1,5 %680 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,8 %1 776 00070 %
TV52,9 %3,0 %1 164 00046 %
Kutonen1,7 %1,7 %745 00030 %
Frii2,2 %2,1 %711 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC3,3 %3,3 %699 00028 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,3 %1 521 00060 %
STAR Channel1,8 %1,5 %665 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %607 00024 %
Disney Finland3,4 %3,0 %954 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,9 %702 00028 %
Muut2,7 %2,5 %583 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 218 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.