Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %31,2 %1 836 00073 %
Yle TV211,1 %6,8 %1 571 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %1 129 00045 %
Yle yhteensä45,6 %40,4 %1 976 00078 %
MTV318,9 %23,9 %1 761 00070 %
Sub3,0 %3,6 %1 199 00048 %
AVA3,0 %2,6 %988 00039 %
C More Total0,8 %0,4 %266 00011 %
MTV yhteensä25,7 %30,5 %1 949 00077 %
Nelonen5,6 %6,8 %1 577 00063 %
Jim1,9 %1,9 %1 013 00040 %
Liv2,2 %2,4 %1 040 00041 %
Hero1,2 %1,7 %658 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,7 %1 790 00071 %
TV52,4 %2,6 %1 123 00045 %
Kutonen1,4 %1,4 %777 00031 %
Frii2,2 %1,9 %686 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC3,5 %3,5 %731 00029 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %1 497 00059 %
STAR Channel1,9 %1,6 %717 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %587 00023 %
Disney Finland3,4 %2,8 %989 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,0 %737 00029 %
Muut3,0 %2,3 %571 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 215 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.