Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %37,4 %1 201 00096 %
Yle TV213,9 %9,2 %1 111 00089 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %974 00078 %
Yle yhteensä55,3 %49,4 %1 217 00097 %
MTV317,7 %23,4 %1 123 00090 %
Sub1,5 %1,8 %713 00057 %
AVA2,3 %1,8 %684 00055 %
C More Total1,3 %0,8 %168 00013 %
MTV yhteensä22,7 %27,8 %1 146 00092 %
Nelonen3,6 %4,6 %1 009 00081 %
Jim1,7 %1,6 %740 00059 %
Liv1,3 %1,6 %680 00054 %
Hero1,0 %1,5 %542 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,6 %9,4 %1 070 00086 %
TV51,5 %1,7 %752 00060 %
Kutonen1,4 %1,1 %626 00050 %
Frii1,8 %1,8 %542 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,9 %1,8 %519 00042 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,5 %917 00073 %
STAR Channel1,0 %1,1 %465 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %530 00042 %
Disney Finland3,0 %2,3 %692 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,1 %767 00061 %
Muut2,0 %1,6 %330 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.