Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %30,2 %1 741 00071 %
Yle TV215,2 %10,9 %1 546 00063 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %1 054 00043 %
Yle yhteensä46,2 %43,3 %1 888 00077 %
MTV313,9 %18,5 %1 611 00066 %
Sub4,0 %4,9 %1 251 00051 %
AVA1,8 %1,5 %856 00035 %
C More Total2,2 %1,5 %355 00015 %
MTV yhteensä21,9 %26,4 %1 803 00074 %
Nelonen4,9 %6,0 %1 444 00059 %
Jim2,8 %2,9 %1 109 00045 %
Liv1,1 %1,3 %863 00035 %
Hero1,3 %1,8 %734 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,0 %1 663 00068 %
TV52,4 %2,5 %1 157 00047 %
Kutonen3,4 %2,7 %990 00041 %
Frii1,4 %1,3 %650 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0001 %
TLC1,2 %1,0 %611 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,1 %1 430 00059 %
STAR Channel2,8 %2,5 %795 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %789 00032 %
Disney Finland6,0 %4,9 %1 110 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %732 00030 %
Muut5,3 %4,1 %698 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 073 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.