Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 577 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %30,4 %3 692 00070 %
Yle TV213,4 %8,7 %3 335 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %2 240 00042 %
Yle yhteensä45,8 %41,5 %4 099 00077 %
MTV316,4 %21,4 %3 555 00067 %
Sub3,6 %4,2 %2 544 00048 %
AVA2,4 %2,1 %1 880 00035 %
C More Total1,5 %1,0 %659 00012 %
MTV yhteensä23,8 %28,6 %3 961 00075 %
Nelonen5,5 %6,6 %3 199 00060 %
Jim2,3 %2,4 %2 190 00041 %
Liv1,7 %1,9 %1 938 00036 %
Hero1,3 %1,8 %1 407 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,6 %3 649 00069 %
TV52,5 %2,6 %2 362 00044 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 809 00034 %
Frii1,8 %1,6 %1 357 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC2,3 %2,3 %1 359 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,9 %3 036 00057 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 574 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 409 00027 %
Disney Finland4,7 %3,8 %2 179 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 493 00028 %
Muut4,1 %3,1 %1 332 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 577 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.