Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %30,9 %1 885 00070 %
Yle TV211,6 %6,8 %1 694 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %1 154 00043 %
Yle yhteensä45,6 %40,2 %2 105 00078 %
MTV318,9 %24,0 %1 852 00069 %
Sub3,1 %3,6 %1 241 00046 %
AVA3,0 %2,5 %1 007 00037 %
C More Total0,8 %0,5 %284 00011 %
MTV yhteensä25,7 %30,6 %2 052 00076 %
Nelonen5,8 %7,0 %1 678 00062 %
Jim1,9 %1,9 %1 040 00039 %
Liv2,2 %2,3 %1 049 00039 %
Hero1,2 %1,7 %667 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,9 %1 891 00070 %
TV52,5 %2,6 %1 159 00043 %
Kutonen1,4 %1,4 %796 00030 %
Frii2,2 %1,9 %695 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC3,4 %3,4 %740 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,4 %1 548 00058 %
STAR Channel1,8 %1,6 %736 00027 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %606 00023 %
Disney Finland3,3 %2,8 %1 020 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %752 00028 %
Muut3,0 %2,3 %617 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.