Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %30,7 %3 577 00072 %
Yle TV213,1 %8,8 %3 117 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %2 183 00044 %
Yle yhteensä45,9 %41,8 %3 864 00078 %
MTV316,4 %21,3 %3 372 00068 %
Sub3,5 %4,2 %2 450 00049 %
AVA2,4 %2,1 %1 844 00037 %
C More Total1,5 %1,0 %621 00013 %
MTV yhteensä23,8 %28,6 %3 752 00076 %
Nelonen5,3 %6,4 %3 021 00061 %
Jim2,3 %2,4 %2 122 00043 %
Liv1,7 %1,9 %1 902 00038 %
Hero1,3 %1,8 %1 392 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,4 %3 453 00070 %
TV52,4 %2,5 %2 280 00046 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 767 00036 %
Frii1,8 %1,6 %1 336 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC2,4 %2,3 %1 341 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %2 927 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 512 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 377 00028 %
Disney Finland4,7 %3,8 %2 099 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 469 00030 %
Muut4,1 %3,1 %1 269 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 288 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.