Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 292 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %28,5 %3 462 00070 %
Yle TV210,3 %6,8 %3 182 00064 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %2 334 00047 %
Yle yhteensä43,3 %38,4 %3 821 00077 %
MTV317,1 %22,3 %3 366 00068 %
Sub3,1 %3,4 %2 349 00047 %
AVA2,7 %2,5 %1 805 00036 %
C More Total1,0 %0,7 %505 00010 %
MTV yhteensä23,9 %28,8 %3 675 00074 %
Nelonen6,8 %9,4 %3 126 00063 %
Jim2,5 %2,6 %1 982 00040 %
Liv1,8 %1,9 %2 018 00041 %
Hero1,0 %1,4 %1 392 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,2 %3 500 00071 %
TV53,4 %2,5 %2 309 00047 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 690 00034 %
Frii1,9 %1,6 %1 423 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC2,7 %2,6 %1 322 00027 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,1 %2 872 00058 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 493 00030 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %1 427 00029 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 095 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 383 00028 %
Muut3,4 %2,6 %1 294 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 292 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.