Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,7 %19,2 %860 00061 %
Yle TV213,8 %8,7 %684 00048 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,2 %311 00022 %
Yle yhteensä31,5 %29,1 %954 00068 %
MTV317,2 %20,9 %802 00057 %
Sub7,0 %8,2 %659 00047 %
AVA2,3 %1,9 %397 00028 %
C More Total1,4 %0,9 %160 00011 %
MTV yhteensä27,9 %31,9 %986 00070 %
Nelonen7,9 %9,3 %762 00054 %
Jim2,9 %2,7 %507 00036 %
Liv2,6 %2,8 %410 00029 %
Hero1,1 %1,4 %236 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,2 %915 00065 %
TV53,8 %3,9 %561 00040 %
Kutonen3,7 %3,9 %386 00027 %
Frii1,5 %1,4 %253 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,8 %2,3 %280 00020 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,7 %763 00054 %
STAR Channel5,1 %4,3 %429 00030 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %263 00019 %
Disney Finland7,8 %6,4 %552 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %185 00013 %
Muut5,5 %4,8 %375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 175 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.