Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %29,2 %3 535 00067 %
Yle TV213,1 %8,0 %3 302 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %2 376 00045 %
Yle yhteensä45,7 %40,4 %3 969 00075 %
MTV315,8 %20,4 %3 491 00066 %
Sub3,4 %4,0 %2 471 00047 %
AVA2,3 %2,3 %1 893 00036 %
C More Total0,8 %0,8 %512 00010 %
MTV yhteensä22,4 %27,5 %3 922 00074 %
Nelonen5,9 %7,0 %3 199 00060 %
Jim2,8 %2,6 %2 101 00040 %
Liv1,8 %1,9 %1 982 00037 %
Hero1,0 %1,5 %1 364 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,1 %3 620 00068 %
TV52,7 %2,8 %2 402 00045 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 795 00034 %
Frii1,9 %1,7 %1 406 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,2 %2,2 %1 293 00024 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %3 087 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 449 00027 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 428 00027 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 075 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,8 %1 430 00027 %
Muut4,1 %3,5 %1 373 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 508 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.