Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %28,8 %1 667 00064 %
Yle TV213,4 %8,2 %1 583 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %1 174 00045 %
Yle yhteensä45,2 %40,5 %1 866 00071 %
MTV313,2 %17,7 %1 614 00062 %
Sub3,8 %4,7 %1 271 00049 %
AVA1,9 %1,7 %900 00034 %
C More Total1,3 %1,4 %325 00012 %
MTV yhteensä20,1 %25,5 %1 855 00071 %
Nelonen5,9 %6,9 %1 548 00059 %
Jim3,3 %3,3 %1 115 00043 %
Liv1,4 %1,6 %936 00036 %
Hero1,0 %1,5 %678 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,3 %1 738 00066 %
TV52,5 %2,6 %1 183 00045 %
Kutonen4,4 %4,1 %1 035 00039 %
Frii1,6 %1,4 %692 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %1,0 %588 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %1 502 00057 %
STAR Channel3,0 %2,6 %763 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,8 %806 00031 %
Disney Finland6,5 %5,4 %1 094 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %724 00028 %
Muut5,5 %4,5 %741 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.