Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 443 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %26,5 %3 337 00063 %
Yle TV28,7 %6,8 %3 149 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 125 00040 %
Yle yhteensä40,6 %35,8 %3 879 00073 %
MTV318,1 %23,7 %3 602 00068 %
Sub3,4 %3,4 %2 344 00044 %
AVA2,3 %1,8 %1 766 00033 %
C More Total1,4 %1,5 %587 00011 %
MTV yhteensä25,2 %30,3 %3 883 00073 %
Nelonen7,9 %10,8 %3 145 00059 %
Jim2,5 %2,1 %1 876 00035 %
Liv1,7 %1,8 %1 812 00034 %
Hero0,8 %1,0 %1 215 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,7 %3 570 00067 %
TV53,8 %3,3 %2 246 00042 %
Kutonen1,7 %1,2 %1 532 00029 %
Frii2,0 %1,9 %1 305 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC1,8 %1,8 %1 273 00024 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,0 %2 831 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 440 00027 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 366 00026 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 048 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %1 367 00026 %
Muut4,8 %4,0 %1 457 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 443 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.