Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 516 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,3 %3 412 00064 %
Yle TV26,9 %5,9 %3 070 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 159 00041 %
Yle yhteensä40,1 %34,6 %3 901 00073 %
MTV318,3 %23,4 %3 601 00068 %
Sub3,3 %3,9 %2 409 00045 %
AVA2,3 %1,6 %1 722 00032 %
C More Total1,5 %2,1 %680 00013 %
MTV yhteensä25,4 %31,0 %3 949 00074 %
Nelonen6,6 %8,9 %3 199 00060 %
Jim2,4 %1,9 %1 900 00036 %
Liv1,7 %1,9 %1 718 00032 %
Hero1,0 %1,3 %1 296 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,0 %3 557 00067 %
TV56,3 %5,9 %2 449 00046 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 570 00030 %
Frii1,7 %1,6 %1 161 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %78 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 144 00022 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,2 %2 913 00055 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 453 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 341 00025 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 010 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %1 338 00025 %
Muut4,0 %3,8 %1 355 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 516 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.