Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,4 %1 168 00084 %
Yle TV25,8 %5,9 %983 00071 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %773 00056 %
Yle yhteensä34,2 %31,7 %1 218 00088 %
MTV316,2 %21,0 %1 122 00081 %
Sub3,9 %4,6 %799 00058 %
AVA2,7 %1,9 %591 00043 %
C More Total1,6 %2,2 %204 00015 %
MTV yhteensä24,4 %29,7 %1 191 00086 %
Nelonen7,4 %10,0 %994 00072 %
Jim2,5 %2,0 %615 00045 %
Liv2,1 %2,3 %597 00043 %
Hero1,5 %1,6 %480 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,9 %1 093 00079 %
TV57,8 %7,0 %838 00061 %
Kutonen2,9 %2,5 %592 00043 %
Frii1,8 %1,4 %435 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0003 %
TLC2,0 %1,8 %408 00030 %
Warner Bros. Discovery16,7 %14,4 %957 00069 %
STAR Channel2,4 %1,9 %528 00038 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %488 00035 %
Disney Finland5,4 %3,9 %685 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %428 00031 %
Muut6,0 %5,0 %426 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 298 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.