Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,6 %1 167 00084 %
Yle TV27,3 %7,3 %1 013 00073 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %784 00057 %
Yle yhteensä36,0 %34,4 %1 213 00088 %
MTV317,4 %21,9 %1 124 00081 %
Sub3,8 %4,0 %776 00056 %
AVA2,5 %2,2 %603 00044 %
C More Total1,0 %0,7 %166 00012 %
MTV yhteensä24,7 %28,9 %1 184 00086 %
Nelonen7,2 %9,1 %937 00068 %
Jim2,6 %2,2 %662 00048 %
Liv1,9 %1,9 %589 00043 %
Hero1,2 %1,5 %488 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,8 %1 102 00080 %
TV55,4 %5,0 %761 00055 %
Kutonen3,2 %2,7 %584 00042 %
Frii2,2 %1,8 %473 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %35 0003 %
TLC2,0 %2,1 %425 00031 %
Warner Bros. Discovery13,3 %12,1 %924 00067 %
STAR Channel2,8 %1,9 %503 00036 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %498 00036 %
Disney Finland5,9 %3,9 %699 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,1 %433 00031 %
Muut6,4 %4,8 %411 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 288 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.