Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %27,8 %1 211 00088 %
Yle TV25,9 %5,3 %983 00071 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %713 00052 %
Yle yhteensä41,6 %34,9 %1 257 00091 %
MTV320,3 %27,7 %1 186 00086 %
Sub3,5 %3,9 %733 00053 %
AVA1,9 %1,7 %568 00041 %
C More Total2,3 %2,7 %187 00013 %
MTV yhteensä27,9 %36,0 %1 229 00089 %
Nelonen5,3 %6,7 %927 00067 %
Jim2,2 %2,1 %655 00047 %
Liv1,8 %1,9 %635 00046 %
Hero1,1 %1,5 %472 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,3 %1 089 00079 %
TV53,2 %2,9 %770 00056 %
Kutonen2,2 %1,8 %564 00041 %
Frii2,0 %1,8 %480 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %23 0002 %
TLC1,7 %1,9 %375 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,6 %939 00068 %
STAR Channel2,3 %2,2 %426 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %467 00034 %
Disney Finland4,8 %4,0 %635 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,7 %430 00031 %
Muut5,1 %3,6 %410 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 320 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.