Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %30,5 %3 932 00074 %
Yle TV26,6 %4,9 %3 014 00057 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %2 048 00039 %
Yle yhteensä46,0 %37,4 %4 194 00079 %
MTV321,4 %29,7 %3 813 00072 %
Sub2,5 %2,6 %2 119 00040 %
AVA1,7 %1,4 %1 650 00031 %
C More Total1,8 %2,3 %595 00011 %
MTV yhteensä27,4 %36,1 %4 093 00077 %
Nelonen5,4 %6,9 %2 881 00054 %
Jim2,1 %1,9 %1 797 00034 %
Liv1,7 %1,8 %1 742 00033 %
Hero0,8 %1,0 %1 184 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,6 %3 404 00064 %
TV52,4 %2,5 %2 203 00041 %
Kutonen1,5 %1,2 %1 410 00027 %
Frii1,6 %1,6 %1 223 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC1,8 %1,9 %1 168 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,3 %2 809 00053 %
STAR Channel1,9 %1,8 %1 248 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 283 00024 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 842 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %1 307 00025 %
Muut3,5 %2,7 %1 308 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 657 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.