Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,2 %30,3 %1 795 00074 %
Yle TV26,8 %5,4 %1 378 00056 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %998 00041 %
Yle yhteensä45,2 %37,5 %1 886 00077 %
MTV320,2 %29,0 %1 732 00071 %
Sub3,0 %3,4 %1 072 00044 %
AVA1,4 %1,0 %708 00029 %
C More Total2,5 %3,4 %340 00014 %
MTV yhteensä27,1 %36,7 %1 866 00077 %
Nelonen4,5 %5,4 %1 273 00052 %
Jim2,6 %2,4 %932 00038 %
Liv1,3 %1,5 %787 00032 %
Hero0,8 %1,1 %631 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,3 %1 539 00063 %
TV52,3 %2,2 %1 052 00043 %
Kutonen2,3 %1,7 %828 00034 %
Frii1,5 %1,5 %613 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC0,7 %0,6 %539 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,3 %1 342 00055 %
STAR Channel2,3 %2,0 %635 00026 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %718 00029 %
Disney Finland5,4 %4,2 %948 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,6 %665 00027 %
Muut4,7 %3,5 %670 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 108 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.