Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 968 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,9 %1 535 00063 %
Yle TV29,4 %8,8 %1 465 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,7 %999 00041 %
Yle yhteensä42,3 %39,4 %1 724 00071 %
MTV316,2 %20,4 %1 552 00064 %
Sub3,3 %3,6 %1 092 00045 %
AVA1,7 %1,4 %762 00031 %
C More Total1,2 %1,1 %272 00011 %
MTV yhteensä22,3 %26,4 %1 689 00069 %
Nelonen5,6 %7,3 %1 336 00055 %
Jim2,9 %2,6 %957 00039 %
Liv1,2 %1,3 %748 00031 %
Hero0,9 %1,2 %582 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,4 %1 538 00063 %
TV55,5 %5,8 %1 159 00047 %
Kutonen3,4 %3,0 %903 00037 %
Frii1,3 %1,3 %601 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0002 %
TLC0,8 %0,8 %545 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,1 %1 428 00059 %
STAR Channel2,8 %2,0 %719 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %701 00029 %
Disney Finland6,1 %4,2 %996 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %661 00027 %
Muut5,6 %4,6 %672 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 968 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.