Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,8 %1 684 00067 %
Yle TV26,4 %5,1 %1 514 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 043 00041 %
Yle yhteensä39,4 %33,8 %1 893 00075 %
MTV323,0 %28,3 %1 790 00071 %
Sub2,3 %2,3 %1 069 00042 %
AVA2,8 %2,3 %893 00035 %
C More Total0,3 %0,3 %175 0007 %
MTV yhteensä28,5 %33,1 %1 923 00076 %
Nelonen8,2 %10,7 %1 477 00059 %
Jim2,3 %1,9 %906 00036 %
Liv2,2 %2,2 %935 00037 %
Hero0,9 %1,0 %564 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,8 %1 753 00070 %
TV53,8 %3,6 %1 092 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %644 00026 %
Frii2,2 %1,8 %621 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0000 %
TLC2,9 %3,1 %598 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %1 398 00056 %
STAR Channel1,7 %1,5 %652 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %555 00022 %
Disney Finland3,6 %2,8 %921 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,1 %651 00026 %
Muut2,8 %2,5 %548 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.