Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,3 %3 220 00065 %
Yle TV27,9 %6,8 %2 978 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 043 00041 %
Yle yhteensä40,8 %36,4 %3 617 00073 %
MTV319,6 %24,6 %3 342 00067 %
Sub2,8 %2,9 %2 161 00044 %
AVA2,3 %1,8 %1 656 00033 %
C More Total0,8 %0,7 %448 0009 %
MTV yhteensä25,5 %30,0 %3 612 00073 %
Nelonen6,9 %9,1 %2 814 00057 %
Jim2,6 %2,2 %1 863 00038 %
Liv1,7 %1,8 %1 683 00034 %
Hero0,9 %1,1 %1 146 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,2 %3 291 00066 %
TV54,7 %4,6 %2 251 00045 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 547 00031 %
Frii1,8 %1,6 %1 222 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,9 %2,0 %1 143 00023 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %2 826 00057 %
STAR Channel2,2 %1,7 %1 371 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 256 00025 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 916 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %1 312 00026 %
Muut4,2 %3,5 %1 220 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 135 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.