Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 405 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,1 %3 303 00062 %
Yle TV28,2 %6,8 %3 162 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %2 074 00039 %
Yle yhteensä40,7 %36,2 %3 817 00072 %
MTV319,6 %24,6 %3 498 00066 %
Sub2,9 %2,9 %2 253 00042 %
AVA2,2 %1,8 %1 674 00032 %
C More Total0,8 %0,7 %471 0009 %
MTV yhteensä25,5 %30,0 %3 796 00071 %
Nelonen7,1 %9,2 %2 963 00056 %
Jim2,6 %2,2 %1 911 00036 %
Liv1,7 %1,8 %1 728 00033 %
Hero0,9 %1,1 %1 162 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,4 %3 463 00065 %
TV54,7 %4,7 %2 326 00044 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 575 00030 %
Frii1,7 %1,5 %1 228 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,9 %2,0 %1 155 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,5 %2 915 00055 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 419 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 278 00024 %
Disney Finland4,9 %3,5 %1 974 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %1 335 00025 %
Muut4,2 %3,5 %1 284 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 405 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.