Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,5 %3 319 00067 %
Yle TV26,7 %5,9 %2 884 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %2 107 00042 %
Yle yhteensä40,3 %34,9 %3 696 00075 %
MTV318,2 %23,3 %3 417 00069 %
Sub3,3 %3,8 %2 285 00046 %
AVA2,3 %1,6 %1 676 00034 %
C More Total1,5 %2,1 %634 00013 %
MTV yhteensä25,3 %30,8 %3 737 00075 %
Nelonen6,4 %8,9 %3 002 00061 %
Jim2,4 %1,9 %1 863 00038 %
Liv1,7 %1,9 %1 689 00034 %
Hero1,0 %1,3 %1 282 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,0 %3 354 00068 %
TV56,2 %5,8 %2 364 00048 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 532 00031 %
Frii1,7 %1,6 %1 147 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %76 0002 %
TLC2,0 %1,8 %1 133 00023 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,1 %2 815 00057 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 393 00028 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 321 00027 %
Disney Finland4,7 %3,7 %1 941 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %1 327 00027 %
Muut4,0 %3,8 %1 297 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 243 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.