Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %33,9 %1 208 00097 %
Yle TV26,7 %5,9 %1 046 00084 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %929 00074 %
Yle yhteensä50,5 %42,8 %1 227 00098 %
MTV318,9 %24,8 %1 146 00092 %
Sub1,8 %2,3 %710 00057 %
AVA2,0 %1,3 %703 00056 %
C More Total1,0 %1,3 %166 00013 %
MTV yhteensä23,8 %29,7 %1 169 00094 %
Nelonen4,8 %7,2 %985 00079 %
Jim2,1 %1,4 %691 00055 %
Liv1,3 %1,6 %691 00055 %
Hero0,8 %1,1 %508 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %11,3 %1 051 00084 %
TV53,8 %3,3 %787 00063 %
Kutonen1,3 %1,2 %508 00041 %
Frii1,7 %1,8 %501 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0002 %
TLC1,7 %1,5 %445 00036 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %916 00073 %
STAR Channel0,9 %1,0 %428 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %516 00041 %
Disney Finland3,3 %2,8 %660 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,3 %728 00058 %
Muut2,2 %2,5 %351 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.