Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,4 %1 761 00065 %
Yle TV26,7 %5,6 %1 571 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %1 081 00040 %
Yle yhteensä40,5 %34,4 %2 020 00075 %
MTV321,2 %26,9 %1 894 00070 %
Sub2,9 %3,3 %1 144 00043 %
AVA2,8 %1,9 %921 00034 %
C More Total0,7 %0,9 %252 0009 %
MTV yhteensä27,7 %33,0 %2 039 00076 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 653 00061 %
Jim2,0 %1,6 %921 00034 %
Liv2,2 %2,3 %923 00034 %
Hero1,0 %1,1 %587 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,0 %1 838 00068 %
TV55,0 %4,4 %1 208 00045 %
Kutonen1,1 %1,1 %629 00023 %
Frii2,0 %1,9 %568 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,0 %2,7 %609 00023 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,7 %1 442 00054 %
STAR Channel1,7 %1,6 %674 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %567 00021 %
Disney Finland3,4 %2,9 %945 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %662 00025 %
Muut2,8 %2,5 %618 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 321 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.