Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,0 %608 00043 %
Yle TV29,4 %7,5 %640 00045 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,5 %210 00015 %
Yle yhteensä21,7 %19,0 %830 00059 %
MTV318,3 %19,9 %699 00049 %
Sub7,0 %7,2 %475 00034 %
AVA2,6 %2,7 %253 00018 %
C More Total1,2 %0,6 %84 0006 %
MTV yhteensä29,1 %30,4 %823 00058 %
Nelonen12,5 %15,9 %607 00043 %
Jim3,3 %3,4 %381 00027 %
Liv2,4 %2,9 %300 00021 %
Hero1,8 %2,3 %258 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %24,6 %789 00056 %
TV55,4 %5,5 %445 00031 %
Kutonen3,0 %3,1 %298 00021 %
Frii2,3 %2,5 %183 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC5,0 %4,1 %232 00016 %
Warner Bros. Discovery16,1 %15,5 %619 00044 %
STAR Channel6,2 %5,9 %325 00023 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %217 00015 %
Disney Finland9,3 %8,1 %406 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,1 %2,4 %303 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 117 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.